surfplank - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu surfplank - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu

surfplank

Door: Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

13 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Plankje kopen
Vandaag had ik eigelijk niet echt zin om wat te gaan doen. Ben dus maar gaan kijken voor een usb oplader stekker zodat ik daarmee camera, mobiel en ipod op kon laden zonder een computer of universele stekker. Onderweg naar de winkel zie ik aan de overkant van de straat dat ze daar gratis internet hebben, dus daar besluit ik na de aankoop even heen te gaan. Ook had ik geen smaakvol drinken meer, op bier na dan, dus dat moest ook gekocht worden. Bij het winkeltje van sinkel kijk ik even rond, bedenk ik me dat ik ook nog geen kaartspel heb dus haal ik dat ook even. Daarna kijk ik voor het stekkertje. Ze blijken wel zo een stekker te hebben, maar dan met een kabeltje dat ik niet nodig heb. Zodoende ding ik 5 dollar van de prijs af door het kabeltje achter te laten.
Nu heb ik alles wat ik voor de boodschappen van vandaag nodig heb dus is het tijd om verder te gaan. Ik loop de straat door en kijk even naar rechts om te zien of ik deze helft van de straat over kan steken. Dat overleeft kijk ik naar links een tunnel in om te zien of daar niet nog een auto vandaan komt. Blijkt niet zo te zijn dus ik steek weer een stukje straat over. Boven de tunnel zie ik een groot coca cola bord hangen. Een heel belangrijk herkenninspunt voor vele backpackers en locals alike. “Ja bij het coca cola bord naar links daar zit de bottle shop” en dat soort dingen. Je kent het wel. Ik kijk naar rechts om te zien of er een auto aan komt. Dat komt er niet dus ik denk ik steek over. Gelukkig is mijn gehoor nog niet verpest want ik hoor aan de linker kant een auto aan komen. Oh ja, shit. Even vergeten, ik blijf toch nog maar even op de rijbaan scheiding staan en wacht tot de auto voorbij is.
Dan ga ik in het reisbureautje naar binnen waar ze gratis internet hebben. Bug adventures heet het. Ik stap er binnen en zie een stuk of 8 pc’s staan voor internet. Het is een redelijk grote ruimte met een bank in het midden met 2 grote borden met allemaal folders. Ik ga achter een computer zitten en begin te surfen, dit keer helaas niet op een plank maarja je kunt ook niet alles hebben. Ik kijk even of ik nog mail heb en ga dan naar twitter, heb er al een paar keer iets gezegd maar nog niet meer “followers” gekregen, ik kijk naar wat aurgasm.us gezegd heeft, een muziek blog met de diamanten van de muziek industrie. Zij raden een filmpje op youtube aan dus dat ga ik kijken. Het geluid doet het alleen niet dus ik wil op de computer er naast aan de slag. Daar staat alleen een backpack in de weg dus ik vraag zijn eigenaar of die verplaatst kan worden. Ik ga zitten en kijk het filmpje. Ik moet mijn uiterste best doen om de muziek te horen omdat er al muziek van de winkel aan staat en ook zijn de oor telefoons niet al te geweldig. Met vol volume en handen op de koptelefoon luister ik naar de muziek. Zoals altijd echt weer iets anders.
Het filmpje is afgelopen en ik beluit even te gaan kijken voor een surf plank. Vind een reclame website met goedkope planken. Zo tussen 50$ en 900$. Daar ga ik even kijken voor een plank. Ik zie een reclame staan met een plank voor 250$, er staat een nummer bij dus dat besluit ik te bellen. Er neemt een vrouw op met een frans accent. Ik vraag naar het surf board en ze antwoord dat het nog te koop is. Ik wil afspreken om het board te bekijken maar ze zegt dat ze nog aan het werk is. Ze gaat me terug bellen wanneer ze klaar is en dan heb ik misschien wel een surf plank. Nu terug in het hostel wachtend op een telefoontje.
Greetings from down under,
Bastiaan

  • 15 Augustus 2009 - 12:24

    Maaike :

    jee een surf plank dan kunnen we nog meer van die geweldige surf verhalen horen
    :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jaartje ertussenuit

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2010

Klaar voor vertrek

05 Mei 2010

Alleen nog maar surfen vervolgd

02 Mei 2010

alleen nog maar surfen

18 April 2010

Maggie island

12 April 2010

Cairns
Bastiaan

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 11251

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2009 - 20 Mei 2010

Jaartje ertussenuit

Landen bezocht: