surfing sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu surfing sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu

surfing sydney

Door: Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

11 Augustus 2009 | Australië, Sydney

G’ day to you all at home
Hier is het weer vandaag een beetje omgeslagen. De afgelopen dagen was het allemaal zeer goed te doen, werd wel om 6 uur koud en donker maar het was overdag lekker zonnig en droog. Nu werd ik dus vanmorgen wakker (door de wekker om wat gratis ontbijt te scoren) om 9:30 en ging ik naar beneden en toen regende het. De eerste regen sinds hong kong. Geen ramp maar wel jammer, zorgt ervoor dat ik er toch over na begin te denken om toch maar naar darwin te vliegen en dan wat meer af te dalen. Of naar cairns, kan ook nog. Je hebt als backpacker gewoon zoveel opties.

Gisteren hadden we de laatste officiele groepsdag/activiteit, surfen. Eindelijk was het dan zover. Surfen in de australische zee. We werden om 10 uur opgepikt met 2 busjes om naar long reef beach te gaan. Daar gingen we eerst naar een klein uitkijkpunt vanaf waar je de verschillende breaks kon zien (breaks zijn plekken waar de golven genoeg uit het water omhoog komen om te breken zodat je erop kunt surfen) die ook allemaal een naam hadden. De typen breaks waren ook nog anders, eentje was een rif break, dan was er ook nog een steen break en nog een paar zandbanken waar de golven op braken. Wij begonnen bij een zand break waar we allemaal een soft board kregen. Omdat ik al een beetje ervaring had kreeg ik een iets kleiner board waar ik nog prima mee uit de voeten kon.

Toen was het tijd om naar het strand te lopen. Daar kreeg iedereen de uitleg, maar voordat die begon werd mij en hedwig gevraagd of wij het water al in wouden omdat wij allebij al wel een keer of wat gesurft hadden. Ik mocht dus de les skippen en lekker het water in, maar daarbij zat wel het risico dat ik wat onderuit zou gaan ten opzichte van het surfer dude beeld dat ik een beetje geschetst had. Al 3 weken ervaring en ik ben dus al wel redelijk ervaren. Je kent het wel, dat moest ik dus waar maken. Dus ik het water in en pak een eerste golf, niet eens een gigantische maar toch een mooie. Ik peddel om hem te pakken en ik heb hem. Dan sta ik op, draai een klein beetje met de golf mee en ga verder, dan ga ik van de golf af en peddel ik weer het water in. dat is tenminste gered, nu nog ook voor mezelf weer surfen.

Een tijdje later begon iedereen een beetje moe te worden en hebben we wat gegeten, lekkere broodjes met sla, kalkoen, tomatensaus en zelfs wat kaas. Omdat het buiten het water in het wetsuit redelijk koud werd zijn we snel het water in gegaan, helaas was door het lager wordende getijde de surf bij de zandbank toch een stuk sneller geworden (de golven sloegen sneller dicht) en daardoor moesten we wat verder op bij een half steen half zand break gaan zitten werd mij en hedwig verteld. Daar waren de golven wel mooier en ook een stuk langzamer, maar ten gevolge daarvan ook een stuk slechter te lezen (weten welke golven goed zijn om voor te gaan en welke niet). Daardoor waren maar 1/20 golven die voorbij kwamen goed genoeg op de plek waar wij lagen. Een van die golven heb ik gepakt en het was de rit van mn leven. Zo een golf heb ik nog nooit meegemaakt, en hoop ik nog een stuk meer mee te maken.
Ik brei er nu weer een eind aan, zit al weer veel te lang achter deze computer.
Tot blogse
Bastiaan down under

  • 11 Augustus 2009 - 10:56

    Theo&Anja&An&Ro:

    He dude,
    Leuk om te lezen dat je lekker gesurft hebt.
    Je hebt je status als surf dude vast bevestigd.
    FIjn dat je je staande hebt gehouden.
    We zijn benieuwd waar de wind je verder naartoe brengt!
    En blijf schrijven!
    Groeten van uit een eindelijk zonnig Kristiansand!

  • 12 Augustus 2009 - 07:42

    Arianne:

    Dag coole neef! Klinkt goed zeg! Het is toch wel afzien zo'n tussenjaar. Groeten, Arianne

  • 12 Augustus 2009 - 18:24

    Opa En Oma:

    Wij zijn zeer benieuwd hoe het met je gaat.Je weet je goed staande te houden ga zo door .wij zijn trots op je.
    Lieve Bastiaan.Ik sluit me helemaal bijOpa aan.
    Liefs van Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jaartje ertussenuit

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2010

Klaar voor vertrek

05 Mei 2010

Alleen nog maar surfen vervolgd

02 Mei 2010

alleen nog maar surfen

18 April 2010

Maggie island

12 April 2010

Cairns
Bastiaan

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 11309

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2009 - 20 Mei 2010

Jaartje ertussenuit

Landen bezocht: