Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

12 April 2010 | Australië, Cairns

Hallo daar,

Ben ik weer, net terug van een tripje naar het rif van de grote barriere. 3 dagen op een boot, elke dag 3 keer snorkelen, en dan maar toekijken hoe het rif beneden je leeft.
Ja ik ben eindelijk uit Sydney ontsnapt, met een kleine amandel ontsteking die inmiddels alweer over is. Nu dus weer helemaal genieten van het leven.

Het surfboard is achtergebleven bij de engelsen, die hebben me er vooraf 100$ voor gegeven en zullen de andere 200$ nog overmaken wanneer ze het kopen of verkopen. Ook heb ik een aantal kledingstukjes in Sydney achtergelaten, teveel bagage is nooit goed.
Laatste dag in sydney was nog steeds een beetje van het organiseren. ervoor zorgen dat alles verzorgt was en dat ik toch optijd zou zijn voor het vliegtuig.
Alles geregeld, dan maar de trein in naar het vliegveld. kom er aan en het lijkt er wel verdomde rustig. maar wat wil je met een vlucht om half 8 in de avond. ga naar de check-in balie en mn tas word gewogen, het moment van de waarheid. 20.2 kilo. tijdens die laatste 6 weken zal ik daar dus toch not 200 gram vanaf moeten schaven. 20 kilo is de limiet voor de vlucht naar huis. wordt nog moeilijk om te regelen, maarja het moet ook wel.

Kom dan in Cairns aan en loop met alle andere passagiers naar de bagageband, mijn tas is een van de eerste, dat is me nog niet vaak gebeurt. ik loop naar het loket voor de gratis shuttle de stad in naar mijn hostel. ik kijk even op mijn voucher en daar staat op dat ik naar bohemia resort ga. dus ik zeg blij tegen de medewerker van palm shuttles dat ik naar bohemia resort ga. raak ondertussen aan de praat met een engelse die naar bohemia central gaat. Tijdens dat gesprek komt ook de verblijfplaats op als onderwerp. "Are you backpacking" "yes" "Then I think you are in bohemia central" "well my voucher says bohemia resort so I'll get out there"
Eenmaal daar aangekomen blijkt over de telefoon met de nacht manager dat het toch het andere hostel is, daar sta ik dan. met een 20kg zware tas op de rug en een eastpack met nog een aantal kilo's in de hand. Gelukkig was er net een medewerker van de beide hostels aangekomen die nog moest sluiten. van hem heb ik een lift gekregen naar bohemia central waar ik dan toch terecht kon in een kamer.

De volgende dag begint de duiktraining met prodive zodat ik toch een beetje kan beginnen aan het scuba avontuur. eerst een paar uur theorie en dan de medical. Helaas een vervelend moment in deze geschiedenis. Vanwege mijn ontstoken amandelen was ik aan de peniciline, en ook was mijn neus nogal verstopt. Toen ik dus werd gevraagd om mijn holtes te equaliseren werd mij gevraagd dat nog een keer te doen. dat zorgde er al een beetje voor twijfels. daarna bevestigde de dokter het oordeel.
TIJDELIJK ONGESCHIKT VOOR DUIKEN
Daar zit je dan, net een paar uur theorie gehad voor duiken, dan mag je het oefen zwembad niet eens in.
Wat doe je dan? dan kijk je naar de opties: uitstellen, gaat niet want het reis schema is te strak, afzeggen, wat doe je dan met je tijd in Cairns? beetje rondhangen zoals je de afgelopen 2 maanden een beetje hebt gedaan? wat je dan doet is ervoor zorgen dat je gewoon nog steeds het rif gaat zien, wat ook een belangrijk onderdeel was van de trip. dus ik schreef me in om 3 dagen aan boord van dezelfde boot als ik vanaf zou duiken te gaan snorkelen. Daarvoor zou ik dan wat geld terug krijgen ook, die kan dan weer ergens anders geinversteerd worden.

Nu dus terug van een geweldige 3 dagen aan boord van de SCUBAPRO II, een 8-tal geweldige snorkel omgevingen en 3 haaien, talloze vissen en mooie verhalen.

Elke dollar waard.
Morgen vertrek ik naar Mission beach, dan de volgende dag raften op de tully river en daarna dan toch maar weer verder naar magnetic island. Daarna Airlie beach om te genieten van de whitsunday islands en een geweldig zeilschip. Daarna komt waarschijnlijk de volgende update weer, misschien iets ervoor.

Toedeledokie,

Bastiaan

  • 12 April 2010 - 07:04

    Ineke:

    Hey neef! Zo te lezen geniet je met volle teugen:-) Spannend hoor: snorkelen tussen de haaien. We zijn heel benieuwd naar al je bevindingen. Hou je nog ff haaks enne geniet nog.
    Liefs van de Legmeerdijk!

  • 12 April 2010 - 08:59

    Rianne:

    Heey Bas!

    Klinkt weer allemaal als muziek in de oren! nog steeds geweldig naar je zin zo te horen, super!

    Geniet ervan, want voor je het weet is het alweer augustus!

    Liefs Rianne

  • 12 April 2010 - 13:41

    Oma :

    Hallo Bastiaan,gezellig om weer wat van je te lezen.Je hebt het nog steeds naar je zin en geniet wel he,geweldig.Van je vader hoorde ik dat je misschien nog naar Edith Weeland gaat. Wil je haar onze hartelijke groeten doen? Vorige week maandag zijn we met bijna de hele familie naar de efteling geweest. En morgen zijn je moeder en Anne jarig en gaan we naar Hilversum.Nu Bastiaan geniet nog maar een poosje. liefs van oma

  • 12 April 2010 - 17:51

    Theo:

    Hey Bastiaan, als een echte 'bohemien' door het leven aan het gaan; ben nog steeds stikjaloers! K.. van je amandelen, hadden we ze er toch uit moeten laten halen toen je 5 was? Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Jaartje ertussenuit

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2010

Klaar voor vertrek

05 Mei 2010

Alleen nog maar surfen vervolgd

02 Mei 2010

alleen nog maar surfen

18 April 2010

Maggie island

12 April 2010

Cairns
Bastiaan

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11308

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2009 - 20 Mei 2010

Jaartje ertussenuit

Landen bezocht: