alleen nog maar surfen - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu alleen nog maar surfen - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu

alleen nog maar surfen

Door: Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

02 Mei 2010 | Australië, Noosa Heads

Hey allemaal

Het einde van de reis komt nu wel heel erg dichtbij. nog 18 nachtjes en dan sta ik alweer op nederlandse bodem.

Laatste stop waar ik iedereen over verteld heb was airlie beach en maggie island, laat ik daar dan nu maar weer mee verder gaan.

Vanaf Airlie beach ben ik dus om 7 uur 's avonds aan boord geklommen van de Solway Lass, een boot die in nederland gebouwd is bleek. Geweldig mooi schip waar ik met 30 mensen + crew op zat. eerste avond was het een beetje om mensen te leren kennen en te genieten van een lekkere hap. de volgende ochtend gingen we op de motor naar whitehaven beach. Je weet wel, dat geweldig mooie witte strand van de whitsunday eilanden. helaas was daar niet erg veel van te zien, het was namelijk aan het regenen zoals het de dag ervoor ook al een beetje gedaan had. dus iedereen met de noordwesters aan de wandeling toch maar doen om te kijken of het nog iets beter zou worden. helaas niet. Daarna zeilden we naar een plekje waar we konden snorkelen. verder hadden we ook een touw van de mast af waar je mee het water in kon zwaaien. De whisundays waren echt geweldig mooi en het zeilschip was ook geweldig. Verder heb ik er niet al te veel over te zeggen.

Na de whitsundays was het tijd om naar agnes waters te gaan. de meest noordelijke plek aan de oostkust waar je kan surfen. daar heb ik dan ook gebruik van gemaakt en daar een nieuw surfboard gekocht. Ook heb ik daar iets gedaan wat ze scooteroo noemen. Dan ga je op een kleine versie van de american chopper rondrijden naar 1770 en de zonsondergang. geweldige ervaring en die dingetjes gingen zelfs nog een beetje snel ook. verder heb ik daar genoten van de tijd in het hostel, southern cross backpackers wat geweldig mooi was.
Daarna was het alweer tijd om naar Rainbow Beach te gaan. daar werd ik toen uitgelegd hoe alles zou werken en wat we konden doen. Alles klaargemaakt en maar is gekeken naar hoeveel goon (een heel goedkope wijn in 4 liter box) we mee zouden nemen. toen dat alemaal geregeld was hebben we een beetje lopen praten drinken en elkaar leren kennen. De volgende morgen was het dan om 6:45 toch tijd om op te staan en alles in gereedheid te brengen. nog maar een uur uitleg en dan de weg op richting Fraser Island, grootste zand eiland in de wereld. Daar genoten van geweldige uitzichten, gezellige avonden kamperen met dingo's die rond het hele kamp liepen en die we weg moesten jagen zodat niemand gewond zou raken. ook hebben we lake mackenzie en lake wabba gezien. beide speciaal op hun eigen manier. dat was het dan weer voor nu, geen internet meer voor nu. rest van deze update komt later.

toedeloe

• 02 Mei 2010 - 08:09

Ineke:

Hé neef, zo te lezen is het nu alleen nog maar chillen ;-). Hier is alles ook OK! Rianne is op wedstrijd. Vanmiddag komen t. Gerda en O. Ries en T. Tinie en O. Gert de verbouwing bekijken. Morgen gaan Opa en Oma op vakantie naar Frankrijk. Dus alles gaat zijn gangetje hier. Geniet van je laatste indrukken en we zien elkaar waarschijnlijk met Pinksteren weer!
    Liefs van ons allen!

• 02 Mei 2010 - 13:20

Oma:

LIEVE bASTIAAN,Wat geniet jij en wat zie je veel.Geweldig dit is het laatste mailtje naar jouw.Morgen gaan we naar Frankrijk en hopen je daar te zien. liefs oma

• 02 Mei 2010 - 19:01

Brenda:

Lieve bastiaan,
    Nou, die 18 nachtjes die tellen wij natuurlijk mee. Heb je al een voorstelling hoe het zal zijn om weer terug te zijn? Het lijkt mij dat je onafscheidelijk bent geworden met je surfplank, zoals wij hier onze fiets hebben zeg maar. Misschien kun je de plank naast de voordeur parkeren in het kader van langzaam acclimatiseren. Ik neem tenminste aan dat je'm mee naar NL neemt? Geniet er nog even van Bas en tot binnenkort!
    Ciao, brenda

• 10 Mei 2010 - 21:41

Maaike :

heey bas wat leuk dat je het nog steeds leuk heb daar maar begin steeds meer te verlangen naar dat je terug komt en weetje zou je meschien nog eens mee willen naar vrijdasen want de laatste keer is op 5 juni zou het erg leuk vinden afdansen is ook al bijna en... me examens zijn bijna dus wel druk maar wil je graag weer zien en je zal vast lekker bruin zijn
    xx