surfing sydney day 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu surfing sydney day 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bastiaan Wit - WaarBenJij.nu

surfing sydney day 2

Door: Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

15 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Hey guys back home, had a nice day today and caught a bit of a break, not telling you too much in the intro anyway but it was amazing. Beautiful day out here mid winter. Going to the beach on a day like this is really a treat. Just to cross over to dutch again for the rest of this post.
Zoals ik al zei ben ik dus naar het strand geweest. Gisteren ook. Was ik naar bondi beach gegaan.moest ik eerst met lopend met plank onder de arm, ik heb die plank waar ik het vorige keer over had gekocht 220$, naar oxford street om daar op de bus te stappen naar bondi. Kom ik aan met mijn briefje van 50$, het enige briefje/geld dat ik bij me had. Ye mate don’t you have it any smaller. No mate I don’t. Do I look like a bank to you? I can’t just magically make change appear. Uiteindelijke resultaat van het gesprek was dat ik gratis met de bus naar het strand mocht. Heel erg fijn dus. Toen ik uiteindelijk uitstapte werd me nog wel op het hart gedrukt om toch maar wat kleingeld te hebben als ik met de bus wou.
Eindelijk op bondi moest ik nog een surfshop vinden waar ik een wetsuit kon huren/kopen. Ik liep eerst een stukje achter een andere surfer aan en zodoende kwam ik terecht bij het strand vanwaar ik een surf shop zag. Daar een wetsuit gehuurd voor 2 uur. Het water in en surfen maar. Bleek met dat nieuwe board toch iets moeilijker dan gedacht maar in ieder geval ging het pedelen makkelijk. Paar golven gepakt en in het water een local ontmoet die ook nog niet al te ervaren was. De rest van de tijd een beetje met hem in het water gelegen. Toen ging ik er maar uit om het wetsuit terug te brengen. Ik had van de verhuur man te horen gekregen dat als ik een wetsuit zou kopen dat ik dan 15 dollar korting op het wetsuit zou krijgen omdat ik al huurde. Ik dus daarheen om te zeggen dat ik wel een wetsuit wou kopen. Alleen ik merkte toen ik mijn pinpas wou pakken dat ik zo slim was geweest om niet waardevolle dingen mee te nemen als portomonee e.d. ik dus vragen of ik nog met het gehuurde wetsuit het water in mocht en of ze de nieuwe voor me klaar wouden leggen. No worries mate. Ik dus weer het water in om nog tot ongeveer 5 uur te surfen toen de zon toch wat begon te zakken en ik moe begon te worden. nog snel een broodje en wat drinken gehaald en toen op de bus naar het hostel.
De avond in het hostel gebleven en wat goon gedronken met een paar mensen. Goon is (voor de niet backpackers onder ons) een goedkope wijn. Je koopt voor 10$ een tapzakje in karton van 4 liter en je gaat er goed kapot van werd me gezegd. Ik dus drinken en na een aantal glaasjes begon ik hem inderdaad wel te voelen. Toen zijn we naar de kamer gegaan met zijn 4 om daar nog even te toepen. Daarna was het (zo rond 8 uur) tijd voor de meesten, waaronder ik, om naar bed te gaan.
Volgende ochtend word je dan wakker, lekker geslapen, maar het is nog pas 8:30 en verassend zonder hoofdpijn. Nog even een uurtje blijven liggen en toen maar gaan ontbijten. Na wat boterhammen te hebben gegeten en een paar klaar te hebben gemaakt voor de volgende surf dag naar boven gegaan om nog even na te denken of ik wel wil gaan surfen. Besluit te gaan surfen, pak mn spulletjes bij elkaar en loop naar de busstop. Ik zie de bus die ik moet hebben om naar bondi te komen aanrijden. Hij ziet er redelijk vold uit, en blijkt dat ook te zijn want hij rijd voorbij aan de stop, laad mensen uit en rijd weer verder. De volgende bus die aan komt is die naar bronte beach, ik denk No worries deze gaat ook naar het strand dus ik stap in de bus. Blijkt een lagere bus te zijn dan die die ik de vorige keer naar bondi had want hier past de surfplank niet rechtop in. Is bij het instappen ook nog een beetje een probleem. Uiteindelijk zit ik dus in die bus en bedenk ik me dat ik die wetsuit eigenlijk nog op zou halen. Hier zouden ze vast ook wel een surfshop hebben waar ik dan toch nog kon huren. Ik zie er geen dus vraag iemand die ik zie staan waar ik ergens een wetsuit kan huren. Zou je die niet gewoon kopen? Hij zegt dat ik het wetsuit dat voor me op een muurtje ligt voor 50$ kan hebben. Ik zeg dat ik denk dat ie toch iets te groot is dus ik word gevraagd of ik dan even mee kom naar zijn huis om te kijken voor een wetsuit. Hij is namelijk een surfcamp leider en heeft een sponsor deal met O’neill ik dus met hem naar zijn huis. Mooi plekje echt ziekelijk dicht bij de surf en veel ruimte. Hij heeft in de achtertuin de wetsuits hangen en laat mij er een paar zien. Eentje heeft een redelijk groot gat bij de enkels die zou ik voor 20$ mee mogen nemen. Hij laat me ook nog 2 andere zien die allebij voor 50$ zijn. Uiteindelijke keuze is dan toch voor de minder kapotte kortarmige wetsuit en ik rijd met hem weer terug naar het strand. Zo relax zijn die australiers dus! Daarna met die gear gaan surfen in een zeer zware break waar ik dus best een paar keer weggespoeld word en nog een paar keer een golf kon pakken, ook nog een groep amerikanen tegengekomen die met zijn allen op het strand en in het water lagen. daar een beetje mee opgetrokken, zij zaten op de NSW universiteit voor uitwisseling. Was leuk om zo weer wat nieuwe mensen te ontmoeten. Nu weer terug in het hostel, zo meteen even wat gaan eten en daarna misschien nog wat gaan drinken. Het gaat maandag echt beginnen. Dan moet ik om 7:10 op het station zijn om met een surf tour naar byron bay te gaan.
Tot surfse,
Groetjes van down under
Bastiaan

  • 16 Augustus 2009 - 14:00

    Pieter:

    Hallo neef, pas op voor de witte haaien, die eten mensen!

  • 16 Augustus 2009 - 14:00

    Sophie:

    Mis je ons al een beetje?

  • 20 Augustus 2009 - 22:54

    Joost:

    als je je laatste loon strook nog wel weten moet je ff bellen want ik weet je nummer niet..

  • 24 Augustus 2009 - 18:14

    Opa En Oma:

    Bastiaan
    Van je vader en moeder gehoord van je surf les
    En je baan als les gever
    Goed gedaan jochie

    Hartelijke groeten Opa

  • 25 Augustus 2009 - 09:45

    Brenda:

    Ha Bastiaan, eindelijk een reactie vanuit Soest! We waren even op vakantie naar Zeeland en hadden toen wat internet problemen maar vanaf nu gaan we je frequent mailen. De truc met het kleingeld heb ik ook meegemaakt de 1e keer in New York. Weliswaar zonder surfplank ondere m'n arm maar het was toch redelijk 'embarrassing' om door een botte chauffeur te worden afgesnauwd als de eerste de beste provinciaal uit Europa. Een gratis rit zat er voor mij toen niet in overigens!
    Veel liefs, Brenda & family

  • 27 Augustus 2009 - 18:42

    Nico:

    Heej Bastiaan
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt in Australië, uit je blog blijkt in elk geval van wel. Je moet wel wat aan je schrijfstijl doen hoor. Ik heb trouwens mn toelatingsexamens gehaald dus ik ga over een paar dagen beginnen aan biomedische wetenschappen!! :D veel plezier in Sydney
    Groetjes,
    Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jaartje ertussenuit

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2010

Klaar voor vertrek

05 Mei 2010

Alleen nog maar surfen vervolgd

02 Mei 2010

alleen nog maar surfen

18 April 2010

Maggie island

12 April 2010

Cairns
Bastiaan

Actief sinds 17 Juni 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11306

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2009 - 20 Mei 2010

Jaartje ertussenuit

Landen bezocht: